Ghidul incepatorului pentru web copywriting Ghidul incepatorului pentru web copywriting
Rated 5/5 bazat pe 2 voturi
Product description: Pentru ca devine din ce in ce mai important sa ai o prezenta activa in online, la fel de important este ca aceasta prezenta sa fie una cat mai bine controlata si valorificata din toate punctele de vedere. Web copywriting se refera la scrierea textelor care apar in mediul online intr-o forma sau alta. Daca esti incepator in ceea ce priveste mediul online si mai ales conceptul de web copywriting, ai aici cateva principii generale de care trebuie sa
Publicat pe 22 Nov 2012 16:13:34 de andreea
Categoria: Internet Subcategoria: Copywriting
Acorda o nota acestui articol:
10.
0


Pentru ca devine din ce in ce mai important sa ai o prezenta activa in online, la fel de important este ca aceasta prezenta sa fie una cat mai bine controlata si valorificata din toate punctele de vedere. Web copywriting se refera la scrierea textelor care apar in mediul online intr-o forma sau alta. Daca esti incepator in ceea ce priveste mediul online si mai ales conceptul de web copywriting, ai aici cateva principii generale de care trebuie sa tii cont inainte sa te apuci de scris si sa promovezi in online ceea ce ai nevoie.

Fii succint si clar - utilizatorii de internet nu sunt obisnuiti sa citeasca mult text, nu pe net. Cei mai multi scaneaza informatia fara sa o parcurga integral. De aceea este important sa concentrezi ceea ce ai de spus in cat mai putin text care sa fie inteles cat mai simplu.
Nu o sa aprecieze nimeni un stil litarar, metaforic sau cu prea multe figuri de stil pentru ca va fi mai greu de inteles.

Pentru web copywriting este important ca totul sa se pastreze cat mai scurt si cat mai usor de inteles.

Foloseste paragrafe - cum spuneam si mai sus, utilizatorii de internet nu au rabdarea sa parcurga texte lungi. De aceea este important ca blocurile de text sa fie impartite in paragrafe digerabile. Poti sa folosesti pentru fiecare paragraf in parte cate un subtitlu care sa rezume continutul lui. In felul acesta vei ajuta cititorul sa parcurga textul mai rapid si sa inteleaga mai repede ceea ce ai sa comunici.

Foloseste elemente care atrag atentia - pentru ca ceea ce vrei sa comunici sa ajunga la cat mai multi oameni, va trebui sa reusesti sa atragi cat mai multi. Pentru asta te poti folosi de diverse elemente: fotografii, filmulete, sau chiar un titlu surprinzator.

Important este ca ceea ce folosesti sa fie relevant pentru ceea ce spui. Altfel cititorii isi vor crea niste asteptari care nu le vor fi satisfacute, iar asta mai degraba ii va indeparta.

Valorifica inceputul - Cele mai importante informatii de livrat se aseaza la incept. Multi utilizatori nu trec de primul paragraf atunci cand parcurg un text si de aceea va trebui ca cele mai importante informatii sa fie pozitionate cat mai in fata. In felul asta utilizatorul va ramane cu informatia de care are nevoie si pe care vrei sa o transmiti chiar daca citeste doar cateva randuri.

Foloseste hyperlink-uri - link-urile exterioare te ajuta sa oferi informatii in plus fara sa incarci foarte mult mesajul central. Te va scuti de efortul de a te extinde prea mult cu explicatii, dar in acelasi timp ii va ajuta pe cititori care doresc sa se informeze mai mult. Important este ca fiecare link sa se deschida intr-o noua fereastra, asa incat cititorul sa nu uite pagina de la care a plecat si sa ramana pe site-ul tau.

Foloseste Call to Action - deageaba ai un text foarte bun daca utilizatorul nu va sti ce are de facut. Foloseste acele cuvinte care invita la actiune si fa-le cat mai vizibile: “aboneaza-te la newletter”, “cumpara acum”, “click aici” etc.

Nu uita de cuvinte cheie - cand scrii pentru mediul online, va trebui sa ai in vedere si publicul cititor dar si motoarele de cautare. Foloseste-te de cuvintele cheie pentru ca oamenii sa te poata gasi mai usor cand au nevoie de tine.

Cand te vei apuca sa scrii pentru mediul online va fi suficient sa respecti aceste cateva indrumari generale. Cu timpul vei acumula experienta si vei descoperi pe cont propriu ce merge mai bine si ce nu, care sunt cele mai bune metode pentru a obtine rezultate. Iti vei da seama ca nu are de ce sa te sperie web copywriting-ul si ca te vei putea descurca din ce in ce mai bine.

Acorda o nota acestui articol:
10
,0


Recomandari:


Despre autor:

Andreea Goidea 
Membru din: 25 Oct 2012 14:07:41

Despre autor:
Creatoare de povesti si conversatii in social media, prietenoasa cu motoarele de cautare si cuvintele cheie, sociabila cu rapoartele si analizele, receptiva la design, bun ascultator al marketingului digital, cooperanta cu tehnologia si vorbareata cu publicitatea interactiva la BlueBay. Prietena de suflet si confidenta: promovarea online.

Articole publicate: 33
Scoring autor: 9.0

imageC.Adi Geo
Scoring autor: ? / 10
Membru din: 26.03.2017

imageA.Dan
Scoring autor: ? / 10
Membru din: 21.03.2017

imageV.Domnul Gabriel
Scoring autor: ? / 10
Membru din: 15.03.2017

imageStefanSkw
Scoring autor: 9.3 / 10

imageandreea
Scoring autor: 9.0 / 10

imagebrainiac
Scoring autor: 8.5 / 10